Dieta

girls quotes fitblr fitspo motivation fit fitness fitspiration Workout Motivation fitness motivation

Podstawowe założenia mojej diety :

 

-dieta 100% roślinna

-brak restrykcji kalorycznych

-rozkład makroskładników 80/10/10 (80% konsumowanych przeze mnie kalorii pochodzi z węglowodanów, 10% z białek, 10% z tłuszczy)

-staram się, aby minimalnie 80 % kalorii w mojej diecie pochodziło z surowych warzyw, owoców, maksymalnie 20 % z gotowanych  np. ryż, ziemniaki, strączkowe

-piję odpowiednie ilości wody

-unikam produktów przetworzonych

-ograniczam do minimum spożycie olejów

-preferowane przeze mnie źródła tłuszczu to np. awokado, nasiona, orzechy

-w miarę możliwości ograniczam spożycie glutenu

-zastąpiłam sól ziołami, przyprawami

-suplementuję wit. B12 oraz wit. D2 (w okresie zimowym)

breakfast yum fruit healthy foodporn banana vegan veganism healthy living healthy eating Breakfast of Champions avocado vegan food intake clean eating what vegans eat peanutbutter my food vegans of tumblr plantbased fit food Vegan Breakfast vegan foodporn vegan foodshare power by plants daily vegan

Co można zyskać dzięki takiej diecie ?

 

-utrzymujący się spadek masy ciała, bez efektu jo-jo

MOJA PRZEMIANA

Przed przejściem na dietę roślinną :

asfdas

 Na diecie roślinnej :

 

klucha3 (2)

-więcej energii, brak wahań w ciągu dnia

-łatwiejsze trawienie pokarmów i przyswajanie składników w nich zawartych

-brak potrzeby spożycia stymulantów w postaci np. alkoholu, kofeiny

-lepsza wydajność snu i wydolność organizmu

-lepszy nastrój, przejrzystość umysłu

-poprawa stanu zdrowia, lepsza odporność, poprawa kondycji cery, ładny zapach skóry

-redukcja objawów alergii czy symptomów PMS

-mniejsze narażenie na toksyny występujące w mięsie, nabiale takie jak : metale ciężkie, hormony, antybiotyki

-alkalizacja organizmu, mniejsze stany zapalne

-dzięki bogactwu unikatowych składników dieta roślinna posiada właściwości przeciwdziałania schorzeniom związanym z  chorobami cywilizacyjnymi, działa przeciwnowotworowo,   może opóźnić proces starzenia

-brak wyrzutów sumienia związanych z przyczynianiem się do cierpienia innych zwierząt

-zapobieganie ociepleniu klimatu, dewastacji gleb, zanieczyszczeniu środowiska i wody

 

_DSC0257pp

 

Jak ułatwić sobie przejście na weganizm :

-na początku możesz jeść wegańskie wersje poprzednio jedzonych i lubianych przez Ciebie potraw np. wegańska pizza

-staraj się jeść proste posiłki   (trudne eksperymenty kulinarne mogą być zniechęcające)

-zrób zdrowe zakupy, wyeliminuj ze swojego otoczenia niewskazane produkty

-rób zakupy na cały tydzień, nie dopuść do sytuacji w której będziesz głodna/y a w Twoim zasięgu nie będzie wegańskich produktów

-przetworzone wegańskie produkty są bardzo wygodne, możesz je stosować, ale z czasem staraj się je wyeliminować z diety, ponieważ mniej przetworzone jedzenie jest zdrowsze

-odwiedź wegańskie restauracje

-nawiąż kontakt z innymi osobami na diecie wegańskiej

-odwiedź wegańskie blogi, strony, nie pozwól by dopadło Cię zwątpienie i upuściła Cię motywacja

Pamiętaj, że weganizm to nie tylko dieta. W realnym świecie nie można całkowicie uniknąć używania produktów odzwierzęcych, ale naszym głównym celem będzie MINIMALIZACJA ich użycia.

Ponadto, ogromne znaczenie ma nasze nastawienie i podejście do życia ! :)

3 responses to “Dieta

  1. bardzo fajnie! będę śledzić :)

    Lubię to

  2. Bardzo ladnie odetchnol Twoj blog- podoba mi sie :)

    Lubię to

  3. Jeszcze sporo pracy trzeba w niego włożyc :)

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s